HALAMAN UTAMA

Isnin, 5 Mac 2018

Syurga Yang Kedua - Renungan Buat Si Isteri

Sekarang heboh pasal rumahtangga selebriti dan usahawan produk kecantikan yang ditimpa pelbagai masalah.. Bukan lah maksud mama nak masukkan cerita tu dalam entri mama kali ni. Cuma yang mama nak share ni satu post yang agak menarik jugak lah untuk bacaan semua terutama yang bergelar isteri.. Kita dah tentu maklum sekarang adalah zaman yang amat mencabar terutama dari segi ekonomi.. mungkin ada isteri - isteri yang jadi surirumah sepenuh masa tidak menghadapi masalah ekonomi tumahtangga yang agak merisaukan. Tapi tak salah jugalah kalau kita membantu suami mencari pendapatan sampingan yang boleh dilakukan di rumah sahaja. Oklah dipendekkan cerita, jom lah baca coretan dari kawan mama ni.. Mana yang baik ambiklah dan jadikanlah pengajaran hidup kita.


Permata Buat Isteriku (Kopratasa)- lagu peberet mama.. hargailah isteri masing - masing ya...

Crerdit to FB Kak Sa Yang II

Imbas (throwback)..
Kenapa Dr. Vanida @ Vivi yang ada kerjaya... ada kedudukan & Jaminan ekonomi ... Membiarkan dirinya dimanupulasi oleh Datuk Sheri.. ada yang kata itu permainan takdir.. mulalah kita menyalahkan takdir.. seolah - olah salah DIA... padahal DIA.. Tidak akan berubah nasib sesatu bangsa selain mereka mengubah nasib mereka.. itu bukan permainan manusia.... 
Akak x mahu kupas isu berat kisah rumahtangga sesiapapun.. cukuplah sejadar memberi peringatan kepada diri sendiri dan mana - mana wanita yang memerlukannya..
jadilah sesiapapun.. berkahwinlan dengan sesiapapun.. namun kesan kehidupan... anda akan tanggung sendiri.. so siapapun kita.. ada kerjaya.. sururumah.. isteri orang kaya yang hartanya tak habis dimakan sampai 7 keturunan sekalipun.. isteri orang miskin yang kais pagi.. makan pagi.. kais petang.. makan petang.. sesiapa sahaja.. selagi anda bergelar wanita.. kadang - kadang timbangan berat itu selalunya terarah kepada kita sebagai wanita. 
Untuk diri sendiri.. anak - anak perempuan.. wanita di luar yang bijaksana.. sesiapapun kita, pastikan kita ada SUMBER PENDAPATAN SENDIRI.. ada tonggak ekonomi sendiri.. bukan bergantung hidup sepenuhnya dengan poket suami.. atau harta keluarga mertua.. sebab itu harta orang... itu poket orang.. poket itu boleh HILANG!!! poket itu boleh berpindah arah!!.. 
Oklah.. x perlu negatif... anggap sahaja pasangan kita adalah pasangan yang terbaik di dunia... terhebat.. dan berbagai 'ter' lagi.. dia manusia biasa.. kadang - kadang yang terbaik DIA ambil dulu.. apa jadi pada anda dan anak - anak.. yang akak pernah lalui.. jadi anak yatim diumur mentah.. susah hiup uii.. nak cerita pun tak tercoret dengan baik.. lebih banyak air mata membasahi kertas berbanding dakwat.. sebab itu aku ini kadang - kadang umpama robot... Mungkin ada yang anggap urat humor aku dah putus kot..
Berdirilah atas kaki sendiri... walaupun rapuh, sekurang - kurangnya hidup kita tidak terlindung di bawah bayang - bayang orang lain.. ada bayang sendiri, walau kelihatan amat lesu, itu kehidupn kita, biar kita yang tentukan. DIA pun tak pernah menghalang kita. Berusahalah.. tahniah untuk rakan usahawan. tak kira usahawan sen- sen.. puluh - puluh.. ribu - riban... 
Anda telah mula membina landasan hidup sendiri. Semoga rezeki kita melimpah - ruah, yang masih bergantung dengan poket orang.. bila lagi nak bangkit?? 😉😉😉 
#akusedarakuxcantik#akusedarakuxberharta#akumahuberdiakri#semogaintantabah



Tiada ulasan:

Jadual Solat

Anda mungkin nak baca yang ni..