HALAMAN UTAMA

Rabu, 30 Ogos 2017

SELAMAT HARI KEBANGSAAN 2017

Esok 31 Ogos 2017 merupakan Hari Kemerdekaan negara kita yang ke -60. Tahun ini, Hari Merdeka dan Hari Malaysia yang akan dilangsungkan pada 16 September 2017 adalah bertemakan Negaraku Sehati Sejiwa.



Entah kenapa tahun ni, rasa lain macam je semangat nak sambut hari tu. Hehehe.. ni cakap betul tau... ermm.. mungkin jugak semangat tu berkobar sebab tahun ni, mama sibuk nak tolong anak mama nak ikut pertandingan Buku Scrap Merdeka dan Pakaian Beragam Bertemakan Merdeka kut... macam - macam idea timbul dalam fikiran mama ni. baju beragam dah ada dah.. Si kakak pakai baju seragam ala - ala penguatkuasa, si adik pulak mama cadang fesyen ala - ala Allahyarham Tunku Abdul Rahman. Haaa songkok tinggi & senget gitew... hehehehe)

Malam ni, cadangan nak pakat - pakat dengan ahli keluarga tidur lambat sebab malam ni special sikit sambutan Hari Kebangsaan negara kita, sebab apa?? Biasa malam ambang Merdeka mama dan keluarga tak berapa nak sambut sangat cuma nak  tunggu detik 12 tgh malam. Tu pun kadang - kadang, belum 12 tgh malam dah hanyut (tidur) dah... tapi tahun ni lain sikit sebab malam nanti ada siaran langsung Penutupan Sukan SEA 2017. Entah macam mana persembahan malam ni kan.. mesti meriah sebab digabung pulak dengan acara menunggu detik ambang Merdeka.. Huih... nak tengoklah nanti..

Apa - apa pun yang penting kita sebagai rakyat Malaysia seharusnya berbangga dan amat berterima kasih kepada pemimpin dan pejuang - pejuang kemerdekaan kita terdahulu. Tanpa jasa dan pengorbanan mereka, mana mungkin kita sekarang ini menikmati keamanan, keharmonian dan bermacam - macam keistimewaan yang lain yang mungkin tiada di negara lain.Semoga kebebasan (MERDEKA) yang kita kecapi ini akan berkekalan sampai bila - bila. Amin Yarabal A'lamin..

Semangat kemerdekaan dan cintakan negara seharusnya dipupuk kepada anak - anak kita semenjak dari kecil lagi. Di sekolah misalnya, pasti ada sahaja program yang melibatkan anak - anak. contoh seperti menghias kelas, mengadakan pelbagai pertandingan di peringkat sekolah dan macam - macam lagi. Haa.. bersama ini mama ada sertakan gambar berkaitan dengan Hari Kebangsaan. Nanti kalau rajin, download dan print kan je.. boleh la bagi anak - anak warnakan.







Itu je la koleksi yang mama ada. Ada antaranya sumber dari Google.. ada yang mama edit sendiri.
Akhir sekali mama nak ucapkan SELAMAT HARI KEBANGSAAN 2017 untuk semua...

Pelajar SK Agama (MIS) Mukah - Pertandingan Pakaian Beragam Sempena Hari Merdeka 2016
Cewah.. cantik kakak dengan cikgu kesayagannya ni..


Mama Vie

Tiada ulasan:

Jadual Solat

Anda mungkin nak baca yang ni..