HALAMAN UTAMA

Isnin, 29 Mei 2017

Marhaban Ya Ramadhan


Asslammualaikum semua.. dah 3 hari kita berpuasa.. belum terlambat lagi rasanya kalau mama nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan .. bulan yang Mulia.. Semoga Ramadhan kali membawa penuh keampunan dan keinsafan buat kita semua.

Kata Mutiara Ramadhan.. 
Kredit kepada Pujangga Maya 


"Bulan ramadhan adalah bulan yang penuh dengan rahmat dan ampunan. Marilah kita tingkatkan iman, perbanyak amalan ibadah, dan memohon ampunan dari dosa-dosa yang pernah kita lakukan kepada Allah Subhanahu Wa Ta'alla.
Berpuasa bukanlah sekedar menahan lapar dan dahaga saja, akan tetapi menahan dari setiap nafsu dan keinginan hati yang dilarang agama.
Bersegeralah ingat-ingat akan semua dosa-dosa yang pernah anda lakukan dan mohonlah ampunan disaat anda sedang merasakan lapar, haus , lemah, dan letih ketika sedang menjalankan ibadah puasa ramadhan.
Orang yang bertakwa pasti akan senantiasa menrindukan akan kedatangan bulan ramadhan yang penuh hikmah.
Nikmat iman akan sangat terasa di bulan ramadhan, jika kita benar-benar ikhlas beribadah hanya karena mencari ridho dari Allah Subhanahu Wa Ta'alla.
Karena bulan ramadhan adalah bulan yang penuh dengan rahmat dan ampunan, maka perbanyaklah sujud dan mohonlah ampunan kepada Allah atas semua dosa-dosa yang pernah kita lakukan.
Janganlah merusak amalan-amalan di bulan ramadhan dengan kotornya lisan dan pikiran yang tidak terjaga.
Jangan sampai kita masuk kedalam golongan orang-orang yang hanya akan mendapatkan rasa lapar dan haus saja disaat berpuasa dan tidak mendapatkan pahala  karena rusaknya amalan-amalan mereka yang ternodai perbuatan-perbuatan yang dilarang."

Selamat menjalani ibadah puasa..



Mama Vie

 psst.. nanti kalau mama ada jalan2 ke baazar, mama ambik gambar makan yang dijual kat sini ye.. mana tau ada yang jenis makanan yang tak pernah nampak di tempat - tempat lain. Tunggu tau..

Tiada ulasan:

Jadual Solat

Anda mungkin nak baca yang ni..